
açıkça görülen bir şeklidir ama hepsi bundan ibaret değil... Daha başka şekilleri de vardır kullara kulluğun.
Kula kulluğun en yoğun olduğu konulardan biride, moda putu, modaya kulluktur!
Moda evlerinin insanlar üzerindeki hakimiyetini hiçbir vakıa beşeri müessesede görmek mümkün değildir… şu kendilerinin medeni olduğunu söyleyenler… hepsi modanın kulları durumundadırlar. Moda üreticileri tarafından ortaya sürülen bir kıyafeti, ister çırılçıplak olsun ister kapalı, ister binecekte ister giyecekte, ister eğlencede olsun, ister gezinti yerlerinde… Modanın geçerli olduğu her alanda hiçbir cahiliyet mensubu erkeğin veya kadının kaçınması veya yerine getirmemesi mümkün değildir. İşte kulluğun daniskası… kim çıkabilir modanın dışında bunlardan? Şayet bu medeniyet adı verilen cahiliyetin mensupları moda evlerine kul oldukları, bağlandıkları kadar Allah’a kul olup bağlansalardı şüphesiz ki, son derece zahit birer Mü’min olurlardı… ve eğer bunların bu bağlılığına kulluk denilmezse neye denile bilir? Eğer bu modacılar bunların hakimi ve ilahı değilse hakimiyetin ve ilahlığın anlamı nedir?
Çoğu kere zavallı, hem de çok zavallı kadınlara rastlıyoruz. Öyle dekolte kıyafetler giyiniyorlar ki, ne şekillerine uyuyor, ne bedenlerine, ne de yapılarına. O derece boyanıyorlar ki, alay konusu olmaktan, gülünç duruma düşmekten başka bir şeye yaramıyor. Ne var ki modanın güçlü tanrıları ve modanın hakim gücü alt ediyor onları ve bu derece küçülterek herkese gülünç, aleme rüsva olmalarını sağlıyor. Karşı koymak mümkün mü modaya? Bu uydurma Rablerin kulluğundan kurtulmak ne mümkün? Çünkü çevresini saran cemiyet bütün bütün moda putunun kulları, köleleri, o nasıl kurtarsın kendisini bu iğrenç putun elinden?
Eğer bunun adı da kulluk, kölelik değilse nedir? Hakimiyet ve Rablik bu değilse nedir?
Bu sadece insanların Allah’a kul olmadıkları taktirde kul olacakları noktalardan bir tanesidir. Allah’tan başka yaratılmış olan, kullara kul olanların bağlanacağı uydurma dinlerden sadece birinin örneğidir…
( Seyyid Kutub - İslam Davasının Stratejisi /S: 68-69)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.